onsdag 17. november 2010

Øyeblikkets tyranni - nåtid

Hjelp, tiden flyr fra meg! Det er en million små og store ting som skal ordnes før jeg reiser og det er kun 1 1/2 måned til. I praksis har jeg kun 1 måned å gjøre det på for deretter er det juleferie og da må ting være klappet og klart.



Jul? Plutselig snakker alle om jul og julegaver og jeg har ikke tenkt på det en gang. Det kommer superlangt ned på lista liksom. Og jeg elsker jula! Jeg har alltid julehus fra 1 desember, jeg styrer og ordner, lager det koselig, syr rull, hører julesanger og krester alt jeg kan få ut av den herlige tiden. Men i år er det annerledes og jeg kan jo ikke klage når jeg skal på en fantastisk reise i 7 måneder. Jula i år blir først og fremst for å treffe venner og familie og bruke tid sammen med dem før jeg reiser og ikke ser dem på ganske lenge.

I år fyker jeg forbi både nisser og engler i butikkvinduene. Jeg fyker frem og tilbake for mine omtrent ukentlige "shots" med vaksiner. Jeg suser avgårde til ambassader med mine visumsøknader. Jeg ringer til forsikringsselskaper og bank. Jeg ordner med regninger og adresseendringer. Jeg forsker i tekniske detaljer på kameraer før jeg kjøper meg et. Jeg drar på fysio. Venner skal treffes. Jobb skal overleveres. Malariatabletter skal telles. Sekk skal pakkes smart. Flybillett skal bestilles. Duppeditter skal handles... Jeg skal bare hele tiden, og skviser inn ting så jeg blir helt svett og stiv i skulderne. Det er på tide å puste kjenner jeg. Yogamatta er enda ikke kjøpt inn. Den jeg har er for tykk og stor og på tur må jeg ha med en som er tynn og ikke veier for mye. Yogaens tid er kommet frøken, nå er det på tide å handle den matta og komme i gang! Strekke ut, puste, strekke ut, puste, fokusere, prioritere, fokusere, prioritere. Går ikke an å rekke over alt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar