torsdag 6. januar 2011

Reiseruta

Kanskje på tide å si sånn ca hvor jeg skal disse syv månedene.

Januar: Vietnam: reiser fra Saigon og nordover og deretter retur til Phu Quoc i sør - turen nordover inkluderer mest sansynlig MuiNe, Dalat, Hoi An, Hue, Hanoi og Halong Bay - før nordover skal jeg til Mekongdeltaet to netter, reiser i morra - ikke internettilgang

Februar: ei uke i Kambodsja og resten i Thailand - Pnohm Penh, Siemens Reap og Angkor i K og nord Thailand og Koh Lanta i T - nesten hele februar får jeg følge av venninner:-)

Mars: Kina: Beijing, Pingyao, Xian, Xining, Golmud, Tibet, Chengdu, Guilin, Shanghai, er tanken i hvert fall

April: India: Goa, Mumbai, provinsen Rajastan inkl Jaipur, Agra, New Delhi, Varanasi, sånn ca - ei venninne reiser sammen med meg hele april og halve mai:-)

Mai: Malaysia: Kuala Lumpur, Malaka, togreise gjennom jungelen på fastlandet, Borneo inkl Brunei også tar jeg/vi resten som det kommer

Juni: Indonesia: vi får se, Bali er vel et must

Juli: Thailand Koh Samui - får besøk av familie:-)

I morra er det tur til Mekongdeltaet som står for tur, inkl overnatting hos vietnamesisk familie. Reiser med en guide som venner har brukt før. Veldig spent. To angst-issues er også litt fremme: båttur på deltaet i liten båt og natta hos familien (les: å f sove, ev angst midt i no man's land, kan jeg vekke guiden hvis krise, den slags...).

Har valgt å ta en overnatting i Saigon etterpå (samme hotell) før jeg reiser videre til MuiNe. Gleder meg til å komme bort fra Saigon. Tuting og bærting og trafikk er jeg ganske lei av nå - og den heten som er her er til å bli svett av..!

Dagen i dag ble rett og slett shopping. Gode sandaler og solhatt:-)
I tillegg er jetlaget et faktum. Sovna ikke før i fire-femtiden på natta.. Håper det går bedre denne natta. I morra er det avgårde kl 10 og en real busstur før vi kommer frem tÆil Vinh Long-distriktet på Mekongdeltaet.

For øvrig har turistmagen gjort seg gjeldende så nå har jeg begynt på Idoform. Kveldens middag ble fried rice in pineapple. Veldig godt:) En interessant ting på menyen var fritert silkeorm-kokong... Hmm, den hørte til menyen for nord i landet så jeg får tenke litt på det til jeg kommer dit..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar